7 priežastys, kodėl naudingas trumpas pietų miegas

Popietės miegas
Autorius: manodaktaras.lt
Publikuota: 2021-10-23 13:00
Miegoti dieną naudinga ne tik vaikams, bet ir suaugusiems. Remiantis Pew tyrimų centro duomenimis, pietų miegą mėgsta 1 iš 3 suaugusių amerikiečių. Tačiau pats efektyviausias yra trumpas popietės miegas. Sužinokite, kam ir kodėl jis ypač naudingas.

Ekspertų teigimu, dienos miegas turi trukti ne ilgiau 20–30 minučių. Mat per tokį trumpą laiką žmogus nespėja panirti į gilų mielą, o pabudęs nesijaučia mieguistas, teigia „Sleep Foundation“.

Ši mieguistumo būsena dar vadinama „miego inercija“: jūsų kūnas jaučia, jog nori ilgiau ir giliau miegoti, nes smegenys jau davė tam signalą, aiškina Safia Khan, miego sutrikimų specialistė medicinos centre Dalase.

„American Sleep Association“ teigimu, trumpas pietų miegas suaugusiems yra itin naudingas, nes:

  • pabudę po trumpo snūstelėjimo jaučiatės žvalūs ir budrūs likusią dienos dalį,
  • toks dienos miegas padeda atsipalaiduoti,
  • sumažina nuovargį,
  • pagerina nuotaiką,
  • padidina darbo produktyvumą, nes pagerėja reakcijos laikas ir atmintis,
  • gali sustiprinti imuninę sistemą ir sumažinti stresą,
  • gali pagerinti širdies darbą.

„Trumpas snaudimas dieną praverčia ypač tiems asmenims, kurių darbas reikalauja didelio budrumo ir susikaupimo (pvz., vairuotojams, gydytojams, besiruošiantiems operacijai, ar lėktuvų pilotams). Miegodami dieną jie pasikrauna energijos, taip sumažindami nelaimingų atsitikimų ir klaidų tikimybę dėl galimo mieguistumo“, – sako pulmonologė ir miego sveikatos ekspertė Shanon Makekau.

Tiesiog nepamirškite, kad 30 minučių yra riba, siekiant užtikrinti, kad dienos miegas netrukdytų naktiniam miegui, sako S.Khan.

Kava – prieš pietų miegą?

Anot ekspertų, kai kurie žmonės, prieš ruošdamiesi snūstelėti dieną, išgeria kavos ar kito kofeino turinčio gėrimo. Iki tol, kol pasireikš kavos poveikis, asmuo spės trumpai nusnūsti, o pradėjęs veikti kofeinas padės jam greičiau pabusti, aiškina S.Khan.

Pernai rugsėjo–spalio mėnesiais vykusiame tyrime (skelbtame mokslo žurnale „Chronobiology International“) dalis dalyvių išgėrė po 200 miligramų kofeino (apie du puodelius kavos) prieš pusvalandžio trukmės miegą. Tie asmenys, kurie vartojo kofeino prieš dienos miegą, pabudę 45 minutes buvo labiau budresni ir ilgiau išlaikė dėmesį nei tie, kurie nevartojo kofeino.

Tačiau, anot miego sutrikimų specialistės S.Khan, kiekvienas organizmas individualiai reaguoja į kofeiną. Todėl, jei visgi nuspręsite išgerti kavos ar kito kofeino turinčio gėrimo prieš pietų miegą, geriau tai darykite iki maždaug 15 val., nes vėlesnis miegas ir kavos vartojimas sutrikdys jūsų naktinį miegą.

Ar visiems reikalingas trumpas dienos miegas?

Jei naktį išmiegate 7–9 valandas (kaip rekomenduoja Nacionalinio miego fondas), pabudę jaučiatės pailsėję ir visą dieną nepristygstate energijos, jums tikriausiai nereikia pietų miego. Tačiau, jei po pietų esate linkęs jaustis mieguistas arba prastai miegate naktį, trumpas dienos miegas jums tikrai būtų į naudą, tikina ekspertė.

Verta atminti:

  • nesnauskite vėlyvą popietę, nes po to gali būti sunku užmigti vakare;
  • nustatykite žadintuvą po 20–30 minučių, kad pabudę jaustumėtės budrūs, o ne apsimiegoję;
  • raskite ramią poilsio vietą;
  • pietų miegas gali būti netinkamas tiems, kas pabudę dienos metu dažniausiai jaučiasi dezorientuoti ar net labiau pavargę nei prieš miegą, nepriklausomai nuo jo trukmės.

Parengta pagal: www.everydayhealth.com