7000 žingsnių per dieną gali sumažinti ankstyvos mirties riziką

7000 tūkstančių žingsnių galia tavo sveikatai
Autorius: manodaktaras.lt
Publikuota: 2021-09-22 10:41
Naujausiais amerikiečių mokslininkų tyrimų duomenimis, žmogui vidutiniškai per dieną pakanka nueiti 7 tūkstančius žingsnių, kad sumažintų ankstyvos mirties riziką nuo 50 iki 70 procentų.

Tyrime dalyvavo 2210 dalyvių, kurių amžiaus vidurkis – 45 metai, daugiau nei pusė jų buvo moterys. Po vienuolika metų vykusio dalyvių stebėjimo tyrimo išvadose skelbiama, jog tie žmonės, kurie nueidavo 7 000 žingsnių per dieną, turėjo nuo 50 iki 70 procentų mažesnę riziką mirti, lyginant su žmonėmis, kurie kasdien nueidavo mažiau žingsnių.

Anot mokslininkų, ėjimo greitis nevaidino didelio vaidmens, svarbiausias kriterijus – žingsnių kiekis. Tyrimo rezultatai buvo atlikti nepriklausomai nuo žmogaus rasės, pajamų dydžio, rūkymo, svorio ir kasdienės mitybos.

Tyrimo išvadose teigiama, jog mažiau nei septynis tūkstančius žingsnių per dieną nuėję dalyviai turėjo didesnį kūno masės indeksą (KMI), žemesnę savivertę bei didesnį antros stadijos hipertenzijos ir diabeto paplitimą.

Tyrimas paskatins daugiau judėti

Ekspertų teigimu, šis tyrimas daugeliui žmonių turėtų suteikti didesnę motyvaciją sportuoti. „Ne vieną žmogų gali atbaidyti per dideli reikalavimai, pavyzdžiui, 10 tūkstančių žingsnių kažkam gali pasirodyti nepasiekiamas tikslas, todėl apskritai nepradės jų eiti. Juk nors šiek tiek judėti geriau, nei išvis to nedaryti“, –  patikino Ohajo valstijos universiteto Wexner medicinos centro vidaus ligų ir sporto medicinos gydytojas, dr. Maiklas Tiso.

Pasak M.Tiso, svarbiausia prisiminti, kad mankšta ir fizinis aktyvumas yra be galo naudingi: „Nenusiminkite, jei neturite galimybės vaikščioti 30 minučių arba 7000 žingsnių per dieną, bent pradėkite nuo 5–10 minučių pėsčiomis. Bet kokia aktyvi veikla jau yra pradžia, ir kol tai suprasite, ji jau spės tapti jūsų kasdienybės dalimi“.

Amerikos širdies asociacija (AHA – American Heart Association) teigia, kad sveikam žmogui naudinga bent 300 minučių per savaitę užsiimti bet kokia aktyvia veikla, t.y. 5 valandos per 7 dienas.

Štai keletas vidutinio intensyvumo veiklos pavyzdžių (pabandykite pasirinkti vieną ar daugiau patinkančių dalykų):

  1. greitas ėjimas (ne mažiau kaip 3-4 kilometrai per valandą)
  2. vandens aerobika
  3. šokiai
  4. sodininkystė
  5. lauko tenisas 
  6. važiavimas dviračiu (iki 14-16 km/val)

Kai būsite pasiruošę aukštesniam intensyvumui, galite pasirinkti:

  1. žygius į kalną arba ėjimą su sunkia kuprine
  2. bėgimą
  3. plaukimą
  4. aerobiką
  5. važiavimą dviračiu (nuo 14-16 km/val)
  6. šokinėjimą per virvutę.

Jei jums nepatinka skaičiai ir žingsnių skaičiavimas, tiesiog stenkitės mažiau sėdėti ir daugiau dėmesio skirkite kasdieniam judėjimui.

Norite pasikonsultuoti su sporto medicinos gydytoju? Užsiregistruokite konsultacijai jau dabar.

Parengta pagal healthline.com