Darbas namuose – kodėl būtina mankštintis?

Kaklo mankšta / Vida Press nuotr.
Autorius: Auksė Kontrimienė
Publikuota: 2021-01-19 13:19
Uždaryti sporto klubai, darbas namuose sumažino daugumos mūsų fizinį aktyvumą. Medikai pastebi, kad vis daugiau žmonių patiria nugaros ir sąnarių skausmus, padidėjo lėtinių susirgimų skaičius. Kaip ir kiek mankštintis namuose, o gal nusipirkti „stebuklingą“ masažuojantį prietaisą, kalbame su kineziterapeutu Vaidu Buterlevičiumi.
Kineziterapeutas Vaidas Buterlevičius
Kineziterapeutas Vaidas Buterlevičius

Vėl karantinas, vėl sėdime namuose. Kūnai stingsta ir rambėja. Kaip dažnai patartumėte padaryti mankštos pratimų? Geriau sportuoti ryte, per pietus ar vakare?

Nors darbas iš namų yra laikinas, bet šiuo metu tikrai daugeliui yra padidėjęs nejudrumas. Dėl to dalies žmonių judesiai tampa monotoniški ir mažėja bendras fizinis pajėgumas. Teisingai parinkta aktyvi fizinė veikla gali padėti kontroliuoti svorį, kovoti su sveikatos problemomis bei ligomis.  Mankšta pagerins nuotaiką, padės būti energingesniems, pagerins miego kokybę.

Jei tenka dirbti sėdint, siekiant išvengti nugaros skausmų, bei netaisyklingos laikysenos grėsmės, reikėtų daryti pertraukas kas 45-60 min. Pertrauka turėtų užtrukti bent 5-10 min. Pertraukėlės metu siūlyčiau prasijudinti, pasidaryti kelis pratimus. Kaip dažnai? Aš manau, kad daug kas priklauso nuo tikslo. Jei yra tikslas būti sveikiems, tai užtektų mankštintis 2-3 kartus per savaitę. Jei norint numesti svorio ar priaugti raumenų teks padirbėti 3-5 kartus per savaitę. Į klausimą, kada geriau sportuoti, vieną atsakymą surasti sunku, nes vieni žmonės ankstyvi kiti vėlyvi. Pagal bioritmus geriausia sportuoti nuo 9-11 valandos ryte ir vakare nuo 17-19 val.

Gal galite pasakyti keletą efektingų, bet tuo pačiu ir nepavojingų pratimų, kurie padėtų atsipalaiduoti nuo įtampos pečių juostoje ar skaudančios nugaros?

Patys efektyviausi pratimai būtų po kineziterapeuto konsultacijos ir įvertinus fizinę paciento būklę. Įtampa pečių juostoje ar skausminga nugara  yra individualios problemos. Kiekvienam tai kyla dėl skirtingų priežasčių. Vieniems gal raumenys yra pernelyg įsitempę, o kitų raumenys per silpni, reikia vertinti visą raumenų tonusą ir sudaryti tam tikrus pratimus.

Internete prekiaujama gausybe prietaisų: masažo kilimai, pėdų masažuokliai ir panašiai. Kaip vertinate tuos prietaisus, ar jie gali būti efektyvūs, o gal tik reklama?

Yra tikrai efektyvių prietaisų, bet yra ir tokių, kurių naudingumu labai abejočiau, nors reklamoje jie pateikiami ir labai patraukliai. Reikia neapsigauti, todėl prieš įsigyjant patarčiau pasikonsultuoti su specialistu, kuris galėtų pasakyti, ar pasirinktas prietaisas (net jeigu tai yra tik masažo kamuoliukas) būtų tinkamas.

Vaikščiojimas gryname ore: kiek žingsnių turėtų būti minimali dienos norma?

Rekomenduojama nueiti 8-10 tūkst. žingsnių per dieną - tiek turėtų nueiti kiekvienas. Pasivaikščiojimas gryname ore gerina kraujotaką, stiprina nervinę bei imuninę sistemas.

Užsiregistruoti pas gydytoją kineziterapeutą Vaidą Buterlevičių GALIMA ČIA