Kiaušinių valgymas nesiejamas su širdies ir kraujagyslių ligomis / 123RF.com nuotr.

Kiaušinių valgymas nesiejamas su širdies ir kraujagyslių ligomis

Autorius: Manodaktaras.lt | Publikuota: 2020-02-14 13:00
Apie kiaušinių poveikį sveikatai padaryta daug tyrimų, kurių rezultatai – prieštaringi. Naujas didelis tyrimas rodo, kad žmonės, per dieną suvalgantys po kiaušinį, nėra labiau linkę į didesnį cholesterolio kiekį, infarktus, insultus ar ankstyvą mirtį.

Kiaušiniai yra vienas maistingiausių maisto produktų, tačiau dėl sočiųjų riebalų, didinančių cholesterolio kiekį kraujyje, vertinami nevienareikšmiškai. Daug tyrimų apie kiaušinių vartojimo poveikį sveikatai yra mažos imties, tad rezultatai – prieštaringi.

Kanados mokslininkai apžvelgė tris tyrimus, kurių bendras tyrimo dalyvių skaičius – 177 tūkst. žmonių iš 50 šalių. Kiaušinių vartojimas nedarė įtakos širdies ir kraujagyslių rizikai ar „blogojo“ cholesterolio kiekio kraujyje padidėjimui. Tiesa, daug tyrimo dalyvių buvo sveiki ar per jauni, kad būtų galima įvertinti ilgalaikį kiaušinių poveikį sveikatai.

3-5 kiaušiniai per savaitę yra pakankamas kiekis gauti aukštos kokybės baltymų. Kiaušinio baltyme yra devynios pakeičiamos ir devynios nepakeičiamos amino rūgštys (aminorūgštys, kurių žmogaus organizmas nepasigamina pats ir turi gauti su maistu), taip pat gausu mineralinių medžiagų, B grupės vitaminų. Trynyje yra geležies, vitamino A, vitamino D, fosforo, kalcio, tiamino ir riboflavino.

Amerikos Širdies Asociacija rekomenduoja per dieną suvalgyti po vieną kiaušinį arba dviejų kiaušinių baltymus. Kiaušinių paruošimo būdas taip pat turi įtakos sveikatai, tačiau tyrime nebuvo vertintas. Pavyzdžiui, sveikiau valgyti plaktą kiaušinienę, o ne keptus kiaušinius, siekiant išvengti per didelio riebalų suvartojimo.

Tyrimo autoriai pabrėžia, kad siekiant išlaikyti gerą širdies ir kraujagyslių sveikatą svarbu siekti subalansuotos mitybos, mankštinis, nerūkyti, išlaikyti normalų kūno svorį. Mityboje turėtų vyrauti daržovės, vaisiai, viso grūdo produktai, žuvis, riešutai, liesi pieno produktai, reikia vengti keptų patiekalų, raudonos ar perdirbtos mėsos, gazuotų gėrimų.

Parengė Monika Kairienė pagal reuters.com