Kaklo mankšta / Vida Press nuotr.

Kineziterapeutas V.Buterlevičius: tie pratimai, kurie tinka visiems, netinka niekam

Autorius: Auksė Kontrimienė | Publikuota: 2020-07-13 12:31
Baltijos-Amerikos klinikų gydytojas kineziterapeutas Vaidas Buterlevičius sako, kad žmonės, kurie užsiima savigyda, naršo internete ir patys susiranda sau diagnozę, gali pasidaryti meškos paslaugą.

„Mano nuomone, tai yra labai blogai. Esu ir matęs, ir girdėjęs iš kolegų, kaip žmonės skundžiasi nugaros skausmais, susiranda internete pratimus, daro namuose, ir pasidaro sau meškos paslaugą. Dažniausias pavyzdys: nusprendžia – mano raumenys yra per silpni, tada bėga į sporto klubus, sportuoja, stiprina raumenis, o pasidaro dar blogiau, skausmai nepraeina, o dar ir sustiprėja. Ne raumuo buvo ne per silpnas, o tiesiog sutrumpėjęs ir įsitempęs, o jis tokiu atveju greičiau pavargsta“, – pastebi gydytojas kinezeterapeutas.

Baltijos-Amerikos klinikų gydytojas kineziterapeutas Vaidas Buterlevičius
Baltijos-Amerikos klinikų gydytojas kineziterapeutas Vaidas Buterlevičius

Pasak medikų, tokių meškos paslaugų būna ne viena, ir ne dvi, kai žmonės patys sau pakenkia. Pasitaiko ir liūdnesnių pasekmių, kai žmogui tenka operuotis stuburo išvaržą. Todėl specialistas nuolat primena savo pacientams, kad tie pratimai, kurie tinka visiems, netinka niekam. Jo įsitikinimu, tik individuali specialisto konsultacija gali padėti išsiaiškinti, kurie pratimai bus veiksmingi ir nepakenks.

Kokias diagnozes dažniausiai sau nusistato pacientai? „Dažniausiai diagnozuoja sau išlindusius, atšokusius kaulus, taip pat stuburo išvaržas, ypač daug komentarų išgirstu darydamas masažą: tai kaulas, išlindęs, iššokęs, pasiskaito internete, kad gali būti išvarža, ypač mėgsta rečiau vartojamus tarptautinius žodžius, pasako, kad čia man greičiausiai protruzija (stuburo tarpslankstelinio disko išvarža), baiminasi, kad nervas gali būti užspaustas“, – pasakoja V.Buterlevičius.

Specialistas skeptiškai vertina ir papildomos informacijos ieškančius pacientus, kurie jau žino savo diagnozę. „Žiūrint, ko jie ieško internete. Jeigu pratimų, tai nepatarčiau. Mes pratimus atrinkinėjame labai atsargiai, reikia pritaikyti specialiai konkrečiam pacientui pagal jo diagnozę. Labai dažnai būna, kad keletui žmonių tinka pratimas, jie daro ir matome teigiamą rezultatą, o kitai žmonių grupei jis visai netinka, nes rezultato nėra“, – tvirtina medikas.

Pasak gydytojo, specialistai gali pasižiūrėti internete, paieškoti pratimų ir atrinkti, kurie gali būti naudingi. „Pats pacientas tikrai nesupras, ar pratimas pratemps raumenį, ar atvirkščiai – jį sustiprins. Ir tokiu atveju darant  atsitiktinius pratimus, mes nebesurasime skausmo šaltinio, nebebus aišku, nuo ko viskas prasidėjo“, – sako V.Buterlevičius.

Medikas savo pacientams parenka pratimus individualiai, priklausomai nuo to, kokia diagnozė ir kokia sveikatos problema. Kineziterapeutas atkreipia dėmesį, kad žmogus darydamas iš interneto nusižiūrėtą pratimą savęs nemato, gal daro jį visiškai netaisyklingai, todėl gali sau pakenkti.

„Kineziterapeutai stengiasi išmokyti pacientus paskirtus pratimus daryti taisyklingai. Neduodame namuose sportuoti valandos ar net pusvalandžio, nes kartais užtenka ir vienos minutės, o kartais reikia 10 minučių, bet svarbu neapkrauti kūno ir atrinkti tinkamus pratimus“, – sako specialistas.

 

O kaip sportuoti namuose profilaktiškai, kad išvengtume nugaros skausmų? Ar geriau pusvalandį iš ryto ar kas valandą po 10 minučių?

„Manau, kad ryte padaryti apšilimą, prajudinti sąnarius yra labai gera idėja, gauname daug energijos visai darbo dienai. Antroje dienos pusėje, vakare aš visiems siūlau daryti tempimo pratimus. Nes jeigu darbe sėdime, net jeigu ir vaikštome, mūsų raumenynas dirba visą dieną, todėl vakarop jau būna įsitempęs. Todėl vakare labai naudinga atsipalaiduoti, prasitempti, pasidaryti masažą su lauko teniso kamuoliuku. Tada ir miegosite ramiau, ir nejausite raumenyse įtampos“, – pataria kineziterapeutas V. Buterlevičius.

Gydytojas pamokina savo pacientus pamasažuoti su teniso kamuoliuku kojas, rankas, netgi nugarą. „Visada pamokinu savo pacientus, jeigu jiems šis būdas yra tinkamas atsipalaidavimui“, – sako specialistas.

Užsiregistruoti konsultacijai pas gydytoją kinezeterapeutą Vaidą Buterlevičių galite paspaudę čia.