Kokius akių pratimus daryti ilgai dirbant prie kompiuterio?

Darbas prie kompiuterio, akių nuovargis / Shutterstock nuotr.
Autorius: manodaktaras.lt
Publikuota: 2021-02-15 09:30
Akių mankšta regėjimo nepagerins ir akių ligų neišgydys, tačiau pratimai akims gali sumažinti arba padėti išvengti akių nuovargio, kurį sukelia ilgas darbas prie kompiuterio. „Healthline“ pateikia akių pratimų pavyzdžius.

Yra nedaug patikimų mokslinių tyrimų apie tai, kad akių mankšta gali pagerinti regėjimą. Jeigu jums nustatyta trumparegystė, toliaregystė, astigmatizmas, naudos iš akių mankštos tikriausiai nebus. Žmonėms, sergantiems dažniausiomis akių ligomis – amžine geltonosios dėmės degeneracija, katarakta, glaukoma – akių pratimai taip pat neturės didelio poveikio.

Tačiau pratimai akims gali sumažinti akių nuovargį, kurį patiria daugybė žmonių, ilgai dirbdami prie kompiuterio. Būklė, vadinama kompiuteriniu regos sutrikimo sindromu, gali pasireikšti:

  • akių sausumu

  • akių įtampa

  • neryškia rega

  • galvos skausmais

Štai keli paprasti pratimai, kurie gali palengvinti akių nuovargio simptomus.

Pakeisti žvilgsnio sufokusavimą

Šis pratimas turėtų būti atliekamas sėdint.

  • Pirštą laikykite keli centimetrai nuo akies

  • Sufokusuokite žvilgsnį į pirštą

  • Lėtai traukite pirštą nuo veido, išlaikydami sukoncentruotą žvilgsnį į pirštą

  • Pažiūrėkite į šalį, į tolį

  • Vėl sufokusuokite žvilgsnį į pirštą ir lėtai traukite jį link akies

  • Vėl pažiūrėkite į šalį ir sufokusuokite žvilgsnį į kokį nors objektą tolumoje

  • Šį pratimą kartokite tris kartus

Žvilgsnio fokusavimas arti ir toli

Tai – dar vienas žvilgsnio fokusavimo pratimas. Jį taip pat reikėtų atlikti sėdint.

  • Laikykite nykštį maždaug 25 cm nuo veido ir sufokusuokite žvilgsnį į jį 15 sekundžių

  • Akimis suraskite objektą už 3-6 metrų, žiūrėkite į jį 15 sekundžių

  • Vėl sufokusuokite žvilgsnį į nykštį

  • Pakartokite pratimą penkis kartus

Aštuoniukės figūra

Šis pratimas taip pat turėtų būti atliekamas sėdint.

  • Suraskite tašką ant grindų priešais jus už maždaug 3 metrų

  • Žvilgsniu veskite įsivaizduojamą skaičių 8

  • Aštuoniukę žvilgsniu veskite 30 sekundžių, po to pakeiskite kryptį

20-20-20 taisyklė

Žmogaus akys nesutvertos tam, kad žiūrėtų į vieną objektą ilgą laiką. Jei dirbate kompiuteriu visą dieną, 20-20-20 taisyklė gali padėti išvengti ilgo žiūrėjimo į kompiuterį sukelto akių nuovargio. Kas 20 minučių pažiūrėkite į objektą, esantį už 20 metrų, žiūrėkite 20 sekundžių.

Patarimai sveikoms akims

  • Kas kelerius metus atlikite išsamų akių patikrinimą. Pasitikrinkite, net jei neturite jokių nusiskundimų. Daug žmonių nesusimąsto, kad galėtų kur kas geriau matyti su akiniais ar lęšiais. Be to, daug rimtų akių ligų ne visada pasireiškia pastebimais simptomais.

  • Pasidomėkite šeimos ligų istorija. Daug akių ligų yra paveldimos.

  • Įvertinkite savo riziką. Jeigu esate didesnėje rizikoje dėl cukrinio diabeto ar šeimos ligų istorijos, lankykitės pas akių gydytoją kas pusmetį-metus.

  • Nešiokite saulės akinius. Apsaugokite akis nuo žalingų UV spindulių akiniais poliarizuotais stiklais, kurie blokuoja ultravioletinius spindulius.

  • Sveikai maitinkitės. Mityba, kurioje gausu vadinamųjų gerųjų riebalų ir antioksidantų, gali padėti išlaikyti sveikas akis. Ir taip, valgykite morkas! Morkose gausu vitamino A, kuris svarbus akių sveikatai.

  • Jeigu jums reikia akinių ar kontaktinių lęšių, nešiokite juos, korekciniai lęšiai nesusilpnins akių.

  • Meskite rūkyti arba niekada nepradėkite. Rūkymas kenkia visam organizmui, taip pat – ir akims.

Parengė Monika Kairienė pagal healthline.com