Mitybos patarimai – ar verta pasitikėti kūno kalba?

Mityba. / Fotolia nuotr.
Autorius: manodaktaras.lt
Publikuota: 2021-07-03 13:30
Mityba yra viena labiausiai neišsemiamų temų apie kurią galima kalbėti labai daug ir tuo pačiu iš labai skirtingų pozicijų. Galima rasti labai daug įvairių mitybos principų, patarimų iš dietologų ir save taip vadinančių žmonių, kurie neturi medicininio išsilavinimo. Kol vieni valgo mažai ir dažnai, kiti renkasi mitybą kartą per dieną. Variantų daug ir kiekvienas gali rasti labiausiai atitinkantį jo organizmo poreikius. Apie tai ir kalbamės su chirurgu Nerijumi Kaseliu.
Pilvo chirurgas Nerijus Kaselis.
Pilvo chirurgas Nerijus Kaselis.

Ko nori Jūsų kūnas?

Kad ir kokia mityba Jums teoriškai atrodo patinka labiausiai, tačiau reikia „kalbėtis“ su savo kūnu, kuris dažniausiai be žodžių, išbandžius tam tikrą mitybą, pasako – kas jam geriausia. „Kai kurie tikisi labai greito rezultato ir dažniausiai nuvilia, kai nepavyksta jo pasiekti. Visur reikia laiko ir kantrybės, o mitybos įpročių keitime – ypač. Jeigu daug metų maitinotės vienaip ir staiga nusprendėte, kad Jums geriau kitaip – reikia tai bandyti bent jau porą mėnesių, kol pavyks pamatyti organizmo reakciją“, – pasakoja chirurgas.

Žinoma, jeigu išbandžius tam tikrą mitybą atsirado bėrimų, pilvo pūtimo problemos, jaučiatės blogai – tokiu atveju reikia kuo skubiau tai nutraukti.

Kartais tereikia geriau suprasti save

Natūralu, kad poreikis valgyti daugiau nei reikia mūsų kūnui yra siejamas ne tik su fiziniu, tačiau labiau su psichologiniu alkiu. Ką tai reiškia?

„Kai pas mus ateina žmonės, kurie domisi skrandžio mažinimo operacijomis, pirmiausia mes jiems siūlome kreiptis į psichologus, kurie padėtų suprasti – kodėl žmogus valgo daugiau nei jam reikia. Daugelis labai nustemba, kad pavyksta rasti persivalgymo priežastis, jas suvokti, bandyti su jomis susigyventi ir taip galiausiai sumažinus maisto kiekius – mesti svorį bei būti sveikesniu,“ – patirtimi dalijasi chirurgas.

Jeigu esate tikras, kad psichologinės problemos nedaro įtakos Jūsų mitybai – tokiu atveju siūlome paprasčiausiai bandyti mažinti kasdien suvalgomo maisto porcijas. Žinoma, kai skrandis yra išsitampęs – viskas nėra labai paprasta. Tačiau kelios dienos nemalonaus diskomforto  ir galiausiai valgysite mažiau bei sotumo jausmas ateis greičiau.

Galiausiai, alkio jausmą mažina ir didesnis išgeriamo vandens kiekis.

Intuityvaus valgymo pasirinkimas

Kol vieni išbando įvairius mitybos principus bei dietas – tuo tarpu kiti daugiau dėmesio skiria savo kūno poreikiams bandydami atsiriboti nuo taisyklių, kurios kartais taip apkrauna, jog paprasčiausias valgymas tampa sudėtingu procesu.

„Siūlau daugiau domėtis intuityviu valgymu, kuris gali padėti ne tik valgyti tiek, kiek reikia, tačiau taip pat ir geriau suprasti savo kūną. Tiesa, šiais laikais žmonės dažniausiai valgo daugiau nei reikia, kad jeigu bus nusprendžiama valgyti tada, kai norisi „įsimesti“ į burną kažko skanaus, deja, kiekis bus dažniausiai per didelis. Siūlau Jums palaukti alkio jausmo. Šiais laikais žmonės jį jaučia tikrai labai retai. O kartais – visai verta. Taip ilgainiui pavyks geriau suprasti savo kūno poreikius valgyti ne per dažnai ir tuo pačiu ne per daug didelėmis porcijomis“, – pasakoja specialistas.

Pas gydytoją Nerijų Kaselį patogu registruotis manodaktaras.lt platformoje.