Nelaikymo simptomus palengvina įpročių keitimas

Nelaikymo simptomus palengvina įpročių keitimas / 123RF.com nuotr.
Autorius: www.manodaktaras.lt
Publikuota: 2020-01-22 13:00
Elgesio įpročių keitimas gali pagerinti moterų, kenčiančių dėl šlapimo ar išmatų nelaikymo, gyvenimo kokybę, palengvinti simptomus. Viskonsino universiteto medicinos mokyklos tyrėjai išbandė elgesio keitimo programą, skirtą moterims su nelaikymo sutrikimais.

Atrinkta 121 moteris, dalis jų buvo aktyviai įtrauktos į programą, kita dalis buvo kontrolinė grupė. Moterys susitikdavo nedidelėse grupelėse ir mokėsi keisti savo įpročius – mitybą, skysčių vartojimą, mokėsi, kaip daryti dubens dugno pratimus ir treniruoti šlapimo pūslę. Po keturių mėnesių dalyvės buvo apklaustos. 71 proc. moterų, dalyvaujančių programoje dėl šlapimo nelaikymo, teigė pajutusios pagerėjimą. Būklės palengvėjimą teigė pajutusios ir 55 proc. moterų su išmatų nelaikymu.

Tyrimo autorė dr. Heidi Wendell Brown iš Viskonsino medicinos mokyklos sako, kad pagrindinis programos tikslas – išmokyti moteris stiprinti dubens dugno raumenis. Daugelis moterų yra girdėjusios apie Kėgelio pratimus, tačiau dauguma šiuos pratimus daro neteisingai. Programoje dalyvaujančios moterys mokėsi, kaip teisingai atlikti Kėgelio pratimus, o taip pat – ir kaip atpalaiduoti dubens dugno raumenis. Pasak tyrimo autorės, atpalaidavimas – lygiai taip pat svarbus, kaip ir raumenų sutraukimas.

Skaičiuojama, kad daugiau kaip 60 proc. vyresnio amžiaus moterų JAV kenčia nuo šlapimo ar išmatų nelaikymo, arba abiejų. Tai kenkia moters gyvenimo kokybei, skatina depresiją, didina riziką atsidurti slaugos namuose, kai moterys nebegali pačios savimi pasirūpinti namuose.

Šio tyrimo trūkumas – kad tyrime dalyvavo mažai moterų, jos visos – iš tos pačios visuomenės grupės – vyresnio amžiaus baltųjų moterų. Tikėtina, kad jei tyrimo dalyvių grupė nebūtų tokia homogeniška, rezultatai būtų kitokie.

Tačiau nepaisant to, tyrimas rodo, kaip svarbu nelaikymo sutrikimus patiriančioms moterims išsikelti asmeninius tikslus, suplanuoti elgesio pokyčius, kurie palengvintų simptomus. Svarbu teisingai atlikti dubens dugno pratimus, keisti mitybą įtraukiant daugiau skaidulų, vengti šlapimo pūslę dirginančių skysčių, laikytis vaikščiojimo į tualetą režimo.

Parengė Monika Kairienė pagal reuters.com

Temos: