Optimizmas – sveika. Pozityvūs žmonės rečiau patiria širdies ligų komplikacijas

Širdies ligos / Vida Press nuotr.
Autorius: www.manodaktaras.lt
Publikuota: 2019-10-02 22:32
Žmonėms, kurie į gyvenimą žvelgia optimistiškai, didesnė tikimybė išvengti mirtinų širdies ir kraujagyslių ligų komplikacijų. Palyginti su pesimistais, infarkto ir insulto rizika optimistams – 35 proc., o širdies sustojimo – 14 proc. mažesnė.

Įvairūs tyrimai jau anksčiau atskleidė ryšį tarp neigiamų emocijų, socialinių veiksnių, lėtinio streso ir širdies ligų. Optimistiškesniems žmonėms geriau sekasi profesiniame, asmeniniame gyvenime, sporte, politikoje ir kitose gyvenimo srityse. Tačiau mažiau tyrinėtas galimas pozityvios ar negatyvios mąstysenos bei širdies ir kraujagyslių ligų ryšys. Sinajaus kalno medicinos mokyklos Niujorke kardiologai apžvelgė 15 tyrimų, kuriuose dalyvavo beveik 230 tūkst. žmonių iš įvairių šalių. Metaanalizė rodo, kad optimizmas siejamas su mažesne širdies ir kraujagyslių ligų rizika. Pasak tyrimo autorių, optimistai pasižymi sveikesniais įpročiais, dažniau sportuoja, sveikiau maitinasi, mažiau rūko. Be to, optimistai linkę aktyviau spręsti savo problemas. Optimistai tikisi gerų dalykų, o pesimistai mano, kad jiems nutiks bloga.

Atrasti mąstysenos ir širdies ligų sąsają svarbu, nes optimizmas ar pesimizmas – lengvai testais įvertinama charakterio savybė, mąstysena, kurią galima ištreniruoti. Testuose vertinant tokius teiginius, kaip „nėra to blogo, kas neišeitų į gera“ arba „jei man gali atsitikti kažkas bloga, tai būtinai atsitiks“, galima išmatuoti žmogaus optimizmo ar pesimizmo lygį. Žinant tai, mąstyseną galima keisti. Ir galbūt ateityje medikai širdies ir kraujagyslių ligų prevencijai rekomenduos ne tik gyventi fiziškai aktyviai, sveikai maitintis, bet ir keisti mąstymo būdą.

Optimizmo lygį didina  įvairios technikos. Vienas metodų – įsivaizduoti save ateityje, jau pasiekusį tikslų ir išsprendusį problemas. Dar viena technika, padedanti tapti optimistu – praktikuoti dėkingumą. Kasdien skirti kelias minutes užsirašyti, už ką esame dėkingi, kartu prisiminti tądien nutikusias geras patirtis. Pesimistai taip pat gali pritaikyti kognityvinėje elgesio terapijoje taikomą minčių restruktūrizavimo principą, skirtą depresijai gydyti. Optimizmą skatina ir reguliari meditacija. ­

Parengta pagal CNN.com