Psichologė Rūta Suchockaitė – apie laiko „vagis“ ir išmintingą dienos planavimą

Dienos planavimas / Shutterstock nuotr.
Autorius: Auksė Kontrimienė
Publikuota: 2020-04-06 10:47
Karantino metu daugelis susiduria su emociniais iššūkiais. Keičiasi ne tik kasdienės rutinos, bet ir bendravimo įpročiai. Vieni žmonės užsidaro ir tarsi slepiasi nuo problemų, kitiems – atvirkščiai tenka intensyviai bendrauti, kalbėtis telefonu, internetu su vyresnio amžiaus artimaisiais, draugais. Taip gali pritrūkti laiko ne tik darbui, bet ir poilsiui. Kas galėtų padėti sutelkti vidinius resursus, neišsibarstyti, išlikti kiek galima ramesniais? Kaip nubrėžti ribas ir apsisaugoti nuo laiko „vagių“?

Psichologė Rūta Suchockaitė sako, kad šis neįprastas laikas gali būti stimulas išeiti iš savo įpročių rato ar bėgimo, kuriame yra daugelį dalykų darydavome nesąmoningai ir automatiškai, nebeatsirinkdami, kas yra svarbiausia, nebepastebėdami paties gyvenimo. „Neretai nebeturime laiko klausimams: O kas išties man svarbu? Kokios mano vertybės? Kokie poreikiai? Tai dabar galėtų būti tarsi išmintingas sulėtėjimas“, – sako psichologė.

Psichologė Rūta Suchockaitė
Psichologė Rūta Suchockaitė

Jos teigimu, šiuo laiku  būnant namuose svarbu susiplanuoti ir aiškiai paskirstyti laiką darbui, poilsiui, miegui, valgiui, fiziniam aktyvumui, saviugdai, emociniam savęs stiprinimui. „Puiki proga skirti laiko naujiems įpročiams formuoti, naujai rutinai, pavyzdžiui, ryte skirti laiko mankštai pakviečiant prisijungti visus šeimos narius“, – teigia R. Suchockaitė.

Pasak jos, judesio meditacija ar mindfulness (įsisąmoninto dėmesingumo) meditacinė praktika ne tik nuramins protą, paruoš jį naujai dienai, bet, kaip rodo išsamūs moksliniai tyrimai, padidins dėmesingumą, kūrybingumą, sustiprins imunitetą, didins emocinį atsparumą ir kt.

Svarbu susiplanuoti ir aiškiai paskirstyti laiką darbui, poilsiui, miegui, valgiui, fiziniam aktyvumui, saviugdai.

Psichologė pataria kurti naujas tradicijas: šiltai bendraujant vakarieniauti kartu su visa šeima, visiems išsirinkti filmą ir jį pažiūrėti po vakarienės. „Svarbu neskaityti naujienų ir nesilankyti socialinėse erdvėse neplanuotai ir daug kartų per dieną, tikslinga tam skirti laiko 1-2 kartus per dieną“, – sako specialistė.

Patartina darbo dienos metu daryti trumpas pertraukėles, skirtas stabtelėjimui, proto pauzei ir vidinių resursų sutelkimui. „Prieikite prie lango, pastebėkite bundančią gamtą arba atlikite dėmesingo kvėpavimo pratimą keletą kartų dėmesį sutelkiant į kvėpavimą bei kūno pojūčius. Ilsėkitės be kaltės ir savigraužos. Praktikuokite atjautą ir meilę sau“, – siūlo psichologė R. Suchockaitė.

Psichologė Rūta Suchockaitė privačiai konsultuoja telefonu. Patogu registruotis platformoje manodaktaras.lt

 

Naujausi straipsniai