Suplanuoti visi vasaros savaitgaliai? Vasaros nerimas skatina ne ilsėtis, o bėgti

Baidarės / Shutterstock nuotr.
Autorius: Monika Kairienė
Publikuota: 2021-06-12 17:56
Ar pastebite, kaip atėjus vasarai, sustiprėja ir nerimas – norisi trumpą vasarą išnaudoti maksimaliai, taip bene kiekvieną vasaros savaitgalį užpildant planų ir veiklų, o tiesiog ilsintis ir „nieko neveikiant“ apima kaltės jausmas, kad nepakankamai išnaudojama vasara, kuri greitai praeis. „Anima“ psichologijos centro įkūrėja, psichologė Viktorija Bartkutė-Vyšniauskienė sako, kad laikas, kai „nieko neveikiama“ iš tiesų yra labai vertingas.

Pasak „Anima“ psichologijos centro įkūrėjos, psichologės Viktorijos Bartkutės-Vyšniauskienės, vasaros nerimą dar labiau sustiprina COVID-19 situacija: „Gauname daugiau laisvės, daugiau galimybių keliauti, bendrauti su kitais žmonėmis. Žmonės to labai išsiilgę. Susikuria toks kompensavimo mechanizmas, kad dabar reikia kuo daugiau patirti, nes neaišku, kas bus toliau.“

Be to, dauguma žmonių turi ribotą skaičių dienų atostogoms. Taigi per, pavyzdžiui, 14 dienų atostogų stengiasi „labai greitai“ pailsėti.

„Bet žmogaus organizmas taip greitai neatsipalaiduoja. Mums reikėtų mėnesio atostogų, kada vieną savaitę išeidinėjame iš darbinės būsenos, tada įeiname į atostogas ir galime pailsėti, vėliau su naujomis mintimis ir noru grįžtame į darbą. 3-4 savaitės atostogų būtų pačios efektyviausios, kad nereikėtų skubėti ilsėtis“, – sako psichologė V.Bartkutė-Vyšniauskienė.

Nieko neveikimas yra labai naudingas

Vasaros nerimą ir norą išnaudoti laisvalaikį maksimaliai skatina ir tai, kad laikas be plano, kai „nieko neveikiama“ laikomas nereikšmingu. Psichologė V.Bartkutė-Vyšniauskienė su tuo nesutinka: „Mūsų visas gyvenimas daugiau mažiau suplanuotas, žinome, kokias užduotis turime atlikti tam tikru metu. Taigi laikas, kai nieko nedarome, yra be galo svarbus, kad galėtų pailsėti ne tik kūnas, bet ir protas. Savo klientus skatinu net dienotvarkėje įsirašyti, kada bus nieko neveikimo laikas, kuris yra labai svarbus ir vertingas. Svarbu leisti sau tiesiog būti, neiti į didelius kontaktus, planus. Galime susitikti su draugais, artimaisiais, bet jei tikslas yra pailsėti, turime suteikti laiko pabūti su savimi.“

Psichologė Viktorija Bartkutė-Vyšniauskienė. Asmeninio archyvo nuotr.
Psichologė Viktorija Bartkutė-Vyšniauskienė. Asmeninio archyvo nuotr.

Vasaros nerimą gali paskatinti ir socialiniai tinklai – gali pasirodyti, kad visi juose tik pramogauja, išbando įvairias įdomias veiklas – plaukioja irklentėmis, vaikščioja pažintiniuose takuose, važinėja kemperiais, stovyklauja palapinėse ar mėgaujasi kokteiliais SPA.

Psichologė V.Bartkutė-Vyšniauskienė pataria tokiais atvejais stengtis gyventi savo gyvenimą dėl savęs. Jei kitas žmogus mėgaujasi laisvalaikiu palapinėje, galbūt jums tai visai netiks.

„Įsivaizduokite, kad pasaulyje nėra nė vieno žmogaus, jūs esate vienintelis su daugybe tų galimybių, pagalvokite, ką rinksitės, ką norėsite išbandyti, atmesdami kitų žmonių vertinimą. Leiskite sau pasimėgauti, o ne bėgti. Visada skubame, bėgame, o vasara ir yra tam, kad pailsėtume“, – sako psichologė V.Bartkutė-Vyšniauskienė.

Užsiregistruoti pas psichologę Viktoriją Bartkutę-Vyšniauskienę galima ČIA