Važiavimas dviračiu: kokia nauda sveikatai?

Mergina važiuoja dviračiu. / Fotolia nuotr.
Autorius: Auksė Kontrimienė
Publikuota: 2021-05-21 12:23
Sveikatos specialistai pastebi, kad reguliarus važinėjimas dviračiu padeda pagerinti savijautą, atsipalaiduoti ir netgi numesti keletą kilogramų. Tai gali būti patraukli laisvalaikio leidimo su šeima ir draugais forma. Pasak kineziterapeuto Vaido Buterlevičiaus, ramaus pasivažinėjimo dviračiu valanda leidžia sudeginti apie 500 kalorijų, o taip pat užtikrina sveiką širdies ritmą, puikią plaučių veiklą ir sportišką figūrą. Tad portale manodaktaras.lt skaitykite, ką reikėtų žinoti apie šią sveikatai naudingą veiklą ir nepadaryti klaidų.

Kineziterapeutas V.Buterlevičius pataria dviračių sezonui pasiruošti. „Norint tausoti savo kūną ir važiuojant dviračiu jausti malonumą, reikėtų apsilankyti pas specialistus, kurie padėtų sureguliuoti dviračio parametrus pagal žmogaus ūgį ir svori. Labai svarbi patogi ir dviračio sėdynės, ir vairo padėtis, nes nuo to priklauso, ar bus išlaikyta taisyklinga nugaros, rankų ir kojų padėtis“, – sako specialistas. Pasak jo, nesureguliavus dviračio, gali atsirasti kaklo, rankų, nugaros, kelio sąnarių skausmai, ar net kojos tirpimo jausmas, todėl labai svarbu pasitarti su dviračių specialistais.

Taip pat naudinga pasitarti ir su kineziterapeutais, kurie įvertintų ir fizinį pasirengimą važinėti dviračiu. „Įtempti raumenys kur kas greičiau pavargsta, atsiranda diskomfortas ar net nugaros ar kojų skausmai. Todėl ruošiantis dviračių sezonui, verta patikrinti ne tik visus dviračio mazgus, bet ir sportininko fizine būklę“, – sako V.Buterlevičius.

Jis pataria ištestuoti visa kūno biomechaniką ir jeigu reikia,  stiprinti problemines kūno vietas specialiais pratimais pagal specialiai sudarytą planą. Taip dviratininkas pasiektų kur kas geresnių rezultatų ar jaustų kur kas didesnį malonumą ilgesnes distancijas.

Kineziterapeutas Vaidas Buterlevičius
Kineziterapeutas Vaidas Buterlevičius

Neabejotinos važiavimo dviračiu naudos

Tyrimais nustatyta, kad reguliarus važinėjimas dviračiu gali sumažinti širdies ligų riziką.  Žmogaus plaučiai dirba kur kas aktyviau ir sunaudoja 10 kartų daugiau deguonies. Tokiu būdu treniruojamas gebėjimas normalizuoti kvėpavimą. Žmogus tampa atsparus ir ištvermingas, o tai padeda įveikti daugiau fizinių apkrovų sunaudojant mažiau pastangų.

Važinėjimas dviračiu – puiki alternatyva žmonėms kovojantiems su antsvoriu. Tokiu būdu sportuojant mažiau varginamas stuburas, kojos, skirtingai nei sporto klube naudojantis įvairiais treniruokliais. Sudeginamos nereikalingos kalorijos, kūnas stangrėja ir jo formos gražėja.

Važiavimas dviračiu padeda stiprinti imunitetą. Tam, kad būtų aktyvuotos apsauginės organizmo funkcijos kovai su ligomis pakanka ir vidutinio sunkumo fizinės veiklos.

Reguliarus važinėjimas dviračiu apsaugo odą nuo kenksmingo ultravioletinių spindulių poveikio, sumažina odos senėjimą. Taip pat pagerėja kraujotaka ir medžiagų apykaita. Šalinami toksinai ir gaminamas kolagenas, kuris padeda sumažinti raukšlių atsiradimą ir paspartinti gijimo procesą.

Ši veikla leidžia pagreitinti maisto virškinimą ir maksimaliai įsisavinti visas maistingąsias medžiagas bei išvengti pilvo pūtimo. Tokia fizinė apkrova lemia natūralų kvėpavimo ir širdies ritmo paspartinimą, kuris stimuliuoja žarnyno raumenis.

Važiuojant dviračiu dirba beveik visos raumenų grupės, taip pat ir pilvo preso.
 
Garantuoja sveiką miegą. Buvimas gryname ore padeda atstatyti biologinį ritmą ir pašalina iš organizmo kortizolį – streso hormoną, kuris trukdo giliam miegui. Pasivažinėjimai dviračiu bent kas antrą dieną lemia, kad kenčiančių nuo nemigos žmonių laikas, reikalingas užmigimui sumažėja du kartus, o miego laikas pailgėja beveik viena valanda.

Teigiamai veikia smegenų veiklą ir skatina jaustis laimingiems. Fizinio aktyvumo metu pagerėja deguonies patekimas į smegenis. Tai skatina geresnę protinę veiklą: naujų minčių atsiradimą ir kūrybinio potencialo vystymąsi.

Važiavimas dviračiu vidutiniu greičiu padeda smegenims gaminti dopaminą – hormoną, kuris sukelia pasitenkinimo ir malonumo jausmą. Sumažėja daugelį žmonių kankinantis nuovargis.

Pas kineziterapeutą Vaidą Buterlevičių patogu registruotis manodaktaras.lt platformoje.