Vitaminai niūriai nuotaikai – juoko joga

Juoko joga / Shutterstock nuotr.
Autorius: Auksė Kontrimienė
Publikuota: 2020-12-05 10:05
Kol pažvelgus pro langą, dangus ir visa aplinka savo spalva primena puode verdančius cepelinus, verta paieškoti pojūčių, kurie praskaidrintų niūrią nuotaiką. Gal tai galėtų būti juoko joga? Kaip dažnai juokiamės? Kodėl suaugusieji juokiasi kur kas rečiau nei vaikai? O juk juokas – labai svarbus gerai savijautai ir imunitetui. Kodėl nesinaudojame tokiu geru vaistu? Sertifikuota studijos „Mindful Yoga“ mokytoja Jurgita Kalnutė sako, kad juoko joga – tai unikalus pratimų rinkinys, sukurtas gydytojo dr. Madano Katarios iš Indijos.

Pasak jogos mokytojos, derinant juoko ir kvėpavimo pratimus drauge, kūnas ir smegenys geriau aprūpinami deguonimi, dėl to tampame energingesni ir sveikesni.

„Juoko jogos sesijoje itin palaikomas ir skatinamas žaismingumas ir akių kontaktas, kuris padeda juoktis spontaniškai. Kad būtų paveiktas imunitetas ir sveikata, žmogus turėtų nesustodamas juoktis bent 10–15 minučių“, – sako J.Kalnutė.

Juoko jogos trenerė Jurgita Kalnutė.
Juoko jogos trenerė Jurgita Kalnutė.

Juoko jogos trenerė sako, kad būdami suaugę juokiamės tik tada, kai išgirstame juokingą anekdotą ar žiūrime komediją, na, o vaikai, rodos, moka juoktis visiškai be priežasties.

„Juoko joga yra būtent apie juoką be priežasties. Mokslininkai atrado, kad mūsų smegenys nesupranta, ar juokiamės iš tikrųjų, ar dirbtinai“, – teigia J.Kalnutė.

Kaip vyksta juoko joga?

Juoko terapija nėra tas pats, kas juoko joga. Terapija paprastai apima, pavyzdžiui, komedijų žiūrėjimą, na, o juoko joga, pasak mokytojos Jurgitos, – tai juoko ir kvėpavimo pratimai, kurie prišaukia juoką be priežasties. Juoko joga ypatinga tuo, kad humoro jausmas tam visai nebūtinas. Užsiėmimo metu atliekami juoko ir kvėpavimo pratimai tol, kol be jokios priežasties kyla natūralus juokas.

Užsiėmimas pradedamas plojimu: pirštai šiek tiek išskėsti, plojama delnas į delną, pirštas į pirštą – taip aktyvuojami delnuose esantys taškai (akupresūra). Vėliau prie plojimų pridedamas ritmas (viens, du; viens, du, trys; viens, du; viens du trys), o tada pridedamas skandavimas cho cho cha cha cha; cho cho cha cha cha. Skandavimai kaitaliojami su juoko ir kvėpavimo pratimais, tuomet seka juoko meditacija, atsipalaidavimo sesija ir aptarimas.

Visos dalys būtinos ir labai svarbios. Juoko jogos sesiją veda sertifikuotas juoko jogos instruktorius. Dažniausiai (ne karantino metu) juoko jogos užsiėmimas atliekamas mažiausiai 5 žmonių grupėje. Itin svarbu žaismingumas ir akių kontakto palaikymas. Jokios patyčios ar pašaipos negalimos, netgi griežtai draudžiamos.

Ar reikėtų dirbti tik su savimi pačiu? Ar galima visai šeimai?

„Pažengusieji gali praktikuoti ir būdami vieni namuose, tačiau sutikite, kad vienam juoktis be priežasties iš pradžių gali būti sunku, todėl rekomenduojama juoko raumenis pastiprinti kartu su bendraminčiais juoko jogos klube“, – pataria juoko jogos instruktorė J.Kalnutė.

Pasak jos, gali dalyvauti ir visa šeima. „Jei yra nedidelis juoko jogos klubas, tuomet suaugusiems ir vaikams užsiėmimuose geriau dalyvauti atskirai, nes jei yra tik keli vaikai, prie garsiai besijuokiančių suaugusiųjų jie gali jaustis nedrąsiai, o ir patiems suaugusiesiems kartais nedrąsu kvailioti su vaikais“, – sako jogos mokytoja.

Tokia praktika gali būti skirta vyresniems vaikučiams. Maži vaikai ir taip labai dažnai juokiasi ir dažnai be priežasties, tad jiems ši praktika nėra reikalinga. Vaikai juokiasi apie 400 kartų per dieną, o suaugę – tik apie 15 kartų. „Ar yra amžiaus apribojimas? Alytuje vykusiuose juoko jogos užsiėmimuose buvo dvi dalyvės, kurioms buvo po 92 metus. Ir jos taip nuoširdžiai kvatojo! Turbūt tame ir slypi ilgaamžiškumo paslaptis?!“, – juokiasi J.Kalnutė. 

Juoko jogos nauda

  1. Daugiau džiaugsmo ir šypsenų asmeniniame gyvenime, didesnis pasitikėjimas savimi, pozityvumas;
  2. Didėja efektyvumas veikloje. Sėkmė darbe, versle ar bet kokioje kitoje veikloje priklauso nuo energijos lygio: smegenims reikia 25 proc. daugiau deguonies nei kitiems organams. O per juoko jogos sesiją deguonimi efektyviai aprūpinamos ne tik smegenys, bet ir visi kiti organai;
  3. Nauda sveikatai: juoko joga – tai tobula kardio treniruotė, mat 10 minučių juoko prilygsta 30 minučių irklavimo. Juokas mažina fizinį, mentalinį ir emocinį stresą, stiprina imuninę sistemą bei širdį. Juokas taip pat galingas ginklas ir prieš depresiją;
  4. Nauda socialiniame gyvenime: tampa lengviau užmegzti pažintis ir susirasti draugų, juokas skatina užmegzti glaudų ryšį, kurti tvirtus santykius;
  5. Juokas lavina emocinį intelektą ir stiprina dvasią, todėl lengviau atlaikyti gyvenimo iššūkius, taip pat juokas skatina pozityvų požiūrį į sudėtingas situacijas.